Sabtu, 18 Jun 2011

Tahukah Anda Tentang Fakta


  1. Menurut kajian dari orang tua-tua kampung aku Teh  adalah salah satu bahan yang turut digukan dalam pembinaan masjid di kampung aku…. Ini kerana semasa dalam tempoh pembinaan orang-orang kampung yang telah kepenatan dan berehat sambil meminum air Teh  untuk menghilangkan dahaga ketika bekerja… mungkin kalau tidak  kerana Teh masjid dikampung aku pada ketika itu masih belum siap….hihihiiiii
  2. Anda mesti pernah terdengar kan tentang peribahasa macam anjing dengan kucing….menurut sejarah yang aku dapat dari kawan aku yang sememangnya mendapat markah yang cemerlang dalam mata pelajaran sejarah…pada suatu masa dahulu kucing adalah musuh ketat dengan anjing...ini kerana terjadi salah faham dimana… tikus adalah punca segala permusuhan mereka…kalau tak caya tengok tom & jerry…
  3. Tahukah anda mengapa Kucing selepas melepaskan hajatnya pasti ia akan menanam hasil pembuangannya itu???????ini kerana membawa persoalan diatas yang mana sewaktu adegan kejar mengejar…si anjing telah memberi amaran sekeras-kerasnya pada si kucing yang mana anjing berkata :- aku bersumpah sampai kiamat ….kalau aku dapat kau kucing ….!!! Dengan tahi-tahi kau aku makan…itulah kisahnya…
  4. Tahukah anda…didalam dunia ini…banyak nama bagi air yang jernih warna nya… contohnya… air hujan,air paip,air terjun,air masak,air kosong kat kedai,air jarang,tapi paling top dan berada di serata dunia di panggil…air mineral……………

Tiada ulasan:

Catat Ulasan